xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' SERAM KELIWON: 10/07/01 - 10/08/01

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

BUAT DUIT DENGAN MUDAH DIRUMAH

Free Search Engine Submission

LAMAN POPULAR

PANGGILAN HANTU

PANGGILAN HANTU

1. HANTU AIR

- Semangat atau roh yang tinggal dalam air.

2. HANTU ANAK GUA BATU -
Menghuni gua batu diseru oleh pawang perempuan di Utara Semenanjung.

3. HANTU APU
- Hantu tikar yang tidak bahaya gemar kepada majlis keramaian.

4. HANTU BAJANG
- Hantu belaan yang selalu mengganggu kanak-kanak menyerupai musang.

5. HANTU BALUNG BIDAI
- Semangat jahat yang tinggal dalam air menyerupai tikar, menggulung mangsa dan melemaskan.

6. HANTU BANDAN
- Semangat air terjun, kepalanya menyerupai kawah tembaga.

7. HANTU BANGKIT
- Hantu kubur orang mati dibunuh.

8. HANTU BATU
- Tergolong dalam hantu yang baling batu.

9. HANTU BELIAN
- Semangat harimau, semangat belaan.

10.HANTU BERUK
- Semangat beruk yang merasuk penari-penari.

11.HANTU GALAH
- Sangat tinggi macam hantu tinggi.

12.HANTU GENGAL
- Semangat hantu jahat yang menyebabkan bisu.

13.HANTU GOLEK
- Hantu kubur yang bergerak dengan bergolek kerana badannya berbungkus.

14.HANTU GULUNG
- Hantu air yang menggulunga mangsa.

15.HANTU GUNUNG
-hantu semangat yang menghuani gunung ganang.

16.HANTU BULU
- Semangat yang diseru oleh pawang.

17.HANTU HANTUAN
- Semangat yang berkaitan dengan hutan.

18.HANTU HARIMAU/KERAMAT
- Semangat yang menjaga tapak-tapak keramat.

19.HANTU HITAM
- Hantu yang berasal dari kalangan hindu.

20.HANTU HUTAN
- Semangat hutan yang dianggap hantu tertua dikenali hantu rimba.

21.HANTU JAMUAN
- Hantu limunan yang mesti dijemput pada jamuan jika tidak akan mengganggu majlis.

22.HANTU JEMBALANG
- Semangat yang lazimnya dikaitkan dengan tanah setiap kali tanah diganggu persembahan mesti disediakan.

23.HANTU JERAMBANG
- Semangat jahat yang muncul ditengah-tengah laut dan melekap ditiang layar kapal.

24.HANTU KUANG
- Mata 100, serupa burung kuang di seru oleh pawang.

25.HANTU KUBUR
- Hidup dekat kubur, menyerang manusia pada waktu malam.

26.HANTU KUDA
- Semangat kuda yang merasuk penari kuda kepang.

27.HANTU LANGSUIR -
menghisap darah manusia, asal dari perempuan mati bersalin atau terkejut anak yang lahir mati.

28.HANTU LANGUT/LONGGAK
- Hantu pemburu yang berkepala anjing berbadan manusia.

29.HANTU LAUT
- Semangat laut juga dikenali hantu raya.

30.HANTU LEMBONG
- Semangat yang menghuni bonjol pada pokok tualang.

31.HANTU LEMONG
- Semangat yang tinggal diantara langit dan bumi yang bergerak pada waktu malam.

32.HANTU LUBANG
- Semangat yang tinggal dalam lubang besar atau batu besar.

33.MAMBANG
- Semangat kuno yang berasal dari Indonesia.

34.HANTU BISA
- Hantu jahat yang dikaitkan dengan keracunan darah.

35.HANTU BUJANG
- Hantu sembelih muda, belaan pawing perempuan di selatan Thai.

36.HANTU BUNGKUS
- Hantu kubur, menyerupai kain kapan mayat ketika mengganggu mangsanya.

37.HANTU BUNYI-BUNYIAN
- Hantu halimunan, tidak boleh di dengar, menyesatkan orang di dalam hutan .

38.HANTU BUTA
- Menyebabkan buta. Tergolong dalam hantu bawa penyakit.

39.HANTU CIKA
- Menyebabkan kembung malam dan hantu yang bawa penyakit.

40.HANTU DAGUK
- Menyerupai awan berbentuk aneh, hantu orng yang mati dibunuh.

41.HANTU DAPUR
- Seorang perempuan tua jika meragam akan menghidupkan bara api yang sudah lama padam.

42.HANTU DENAI
- Hantu syaitan, laluan binatang buas dan berkait rapat dengan hutan.

43.HANTU DOMAN
- Semangat jelmaan hanuman, dewa monyet, tidak menyerupai monyet tetapi manusia berkepala kuda atau anjing.

44.HANTU GAHARU
- Semangat yang kuat dan merbahaya yang menjaga kayu gaharu.

45.HANTU ORANG MATI DIBUNUH
- Hantu yang mati dibunuh yang menuntut bela.

46.HANTU ORANG/JEMBALANG
- Hantu dalam bentuk orang bertopi merah bersandar pada tongkat makan tanah asal orang mati.

47.HANTU PUSAKA
- Semangat keturunan berkaitan dengan pawang
.
48.HANTU PUTERI
- Menyerupai gadis cantik yang menggoda jantan atau lelaki yang selalu membuat maksiat atau
berzina, sehingga sesat jauh kedalam hutan.

49.HANTU RAYA
- Hantu yang besar, semangat utara yang sangat kuat, dikaitkan dengan batu, laut, tanah, hutan serta pemburu.

50.HANTU RIBUT
- Semangat hutan belantara yang menggangu orang yang mengembara seorang diri.

51.HANTU SAWAN
- Menyebabkan sawan kepada budak-budak kecil.

52.HANTU SONGKEI
- Semangat yang membuka jerat atau perangkap bagi melepaskan binatang, dipercayai cucu hantu pemburu.

53.HANTU TANAH
- Semangat tanah hampir sama dengan spesis jembalang tanah.

54.HANTU TENGGELUNG
- Hantu yang tanpa kepala berasal dari Kedah, sama dengan spesis penanggalan.

55.HANTU TIGA BERANAK
- Keluarga tiga beranak yang jahat, yang bertukar menjadi hantu setelah disumpah oleh guru mereka.

56.HANTU PANCUR
- Semangat yang tinggal di anak sungai terutama di air terjun.

57.HANTU PEKAK
- Menyebabkan pekak dan golongan bawa penyakit.

58.HANTU PELAK
- Hantu yang berdendam menuntut bela, menghantui tempat jenayah berlaku.

59.HANTU PELESIT
- Hantu belaan disimpan oleh perempuan, digunakan untuk tujuan jahat, makan nasi, telur dan
darah dari jari tuannya

60.HANTU PEMBURU
- Dikaitkan dengan asal manusia di Sumatera.

61.HANTU PENANGGALAN
- Hantu betina penghisap darah.

62.HANTU PENYAKIT
- Tergolong dalam hantu yang bawa penyakit.

63.HANTU PERBUATAN
- Dicipta untuk menyakiti musuh.

64.HANTU POLONG
- Hantu belaan yang dipelihara oleh lelaki untuk menyakiti musuh, makan darah dari jari tuannya.

65.HANTU PONTIANAK
- Menghisap darah, dipercayai anak yang mati lahir dari langsuir.

66.HANTU PUAKA
- Semangat yang sering datang sewaktu fenomena alam.

67.HANTU KOPEK
-Merupakan perempuan tua yang besar dengan tetek labuh yang digunakan untuk menyerang mangsa.

68.HANTU KOCONG
- Juga dikenali hantu kelubung yang menunggu mangsa di tanah perkuburan.

69.HANTU KETUMBUHAN
- Membawa penyakit cacar, daripada golongan hantu pembawa penyakit.

70.HANTU KERTAU
- Semangat jahat yang sangat merbahaya waktu kelahiran bayi, dikatakan mempunyai kepala babi
hutan dan bertanduk rusa.

71.HANTU KERAMAT
- Hantu warak dianggap baik dan memberi kuasa baik.

72.HANTU KEMBUNG
- Menyebabkan sakit perut dan kembung, tergolong dalam hantu pembawa penyakit.

73.HANTU KEMANG
- Semangat betina penghuni tanah yang merasuk bayi yang baru lahir, kemamang dalam bahasa
jawa bermaksud bebola api.

74.HANTU KAYUNG
- Hantu sungai, mungkin dari perkataan kayuh.

75.HANTU JERANGKUNG
- Hantu tulang rangka merupakan hantu yang mati dibunuh.

76.HANTU JINJANG
- Hantu belaan pawang, yang bermaksud dalam bahasa jawa lama iaitu semangat.

77.HANTU KANGKANG
- Hantu jantan, sejawat hantu kopek, ia mengunakan alat sulit ketika menyerang mangsa.

78.TO' KUKU PANJANG
- Nama lain hantu pemburu.

79.HANTU URI
- Semangat jahat uri, boleh timbulkan kesulitan selepas bersalin (jenis hantu penyakit).

80.HANTU WEWER
- Hantu limunan yang menyesatkan pengembara; wewe bererti perempuan tua yang hodoh dalam
bahasa jawa.

81.JIN - Semangat bebas (bukan dari orang mati) berasal daripada bahasa arab djinn. Subketegori: jin hitam,
jin putih, jin Islam, jin kafir.

83.MAMBANG KUNING
- Semangat kuning waktu matahari terbenam yang membawa demam kuning dan sangat merbahaya
kepada kanak-kanak.Boleh diseru oleh pawang.

84.MAMBANG PUTIH
- Semangat putih matahari.

85.MAMBANG TALI ARUS
- Semangat arus air (hampir menyerupai Hantu Air)

86.PENUNGGU
- Semangat penjaga sesuatu tempat. Hampir sama dengan puaka.

87.RAJA HANTU
- Semangat yang dikaitkan dengan hantu pemburu.

88.TOYOL
- Semangat yang mencuri untuk tuannya.

89.ZAR
- Semangat yang kurang penting (Islam) tetapi nakal.

90.HANTU ORANG MINYAK
- semangat jahat yang digunakan oleh seseorang untuk tujuan hidup dengan lebih lama dan
menjadi kebal.

Read More...

KARDINALITI YANG MEMENINGKAN

KARDINALITI YANG MEMENINGKAN

Sudah lama sangat aku tak updated blog..sorry kepada pembaca yang tertanya kemanakah aku menghilangkan diri.Aku sibuk sikit dengan assigment dan kerja..jadi bila nak menulis tuh kenalah rehat sebentar dan sambil tuh cuba mengolah ayat untuk menaip episode seterusnya.Uih...bukan senang dik non...nak buat ayat nih...kang lain pulak jadinya dan silap-silap orang kata kita saja reka cerita.Tapi terus terang aku tak pandai sangat nak bercerita.Kawan-kawan selalu menyatakan bahawa aku cakap laju sangat....macam LRT...

kali ini aku memilih tajuk untuk episode kali ini adelah kardinaliti yang memeningkan.kenapa apakah maksud kardinaliti??

Kardinaliti adalah perhubungan menunjukkan bilangan perhubungan sesuatu entiti dgn entiti yang lain.(ayat ini digunakan didalam istilah komputer atau database)

Aku amat tertarik untuk menghuraikan lebih lanjut tentang kardinaliti ini tetapi mesti ramai yang tertanya apakah relevan aku menceritakan istilah komputer ini didalam blog seram pulak??langsung takder kena mengena...aku hanya ingin menggunakan istilah itu untuk menceritakan kisah aku yang bersangkut paut dengan kardinaliti ini....

selalunya didalam movie horror akan ada satu adegan dimana jika hantu itu ingin muncul sama ada sebelum...selalunya sebelum "dia" datang...lampu berkelip-kelip,api lilin terpadam...angin tetiba bertiup kencang...dan sebagainya...apakah hubungan mereka dengan fenomena ini??adakah "mereka" ini ingin membuat gimik untuk kita merasai keseraman dan ketakutan..atau sengaja nak infrom dulu ke atau memang stail "mereka" ini untuk bagi warning kat kita??

ada kajian mengatakan bahawa makhluk halus ini boleh memanipulasikan fikiran dan jiwa juga persekitaran kita.Contohnya suhu iaitu daripada normal ke dingin,angin bertiup dengan kencang secara tiba-tiba juga api lilin yang boleh terpadam dengan sendirinya.Semua fenomena ini boleh mempenaruhi dan memberikan impak ketakutan yang mendalam.Didalam sesetengah kes yang bberkaitan dengan jiwa atau perasaan pula banyak cerita-cerita seram yang kita dengar seperti terdengar bisikan halus dan juga diajak untuk melakukan sesuatu diluar kesedaran kita.....

Apabila kita berhadapan dengan sesuatu yang menyeramkan,pastinya kita akan merasakan keanehan,kejanggalan dan juga perasaan kecut di dalam hati.Sama juga denganku yang kadang-kala amat takut sehinggakan aku lari selaju-lajunya jika terserempak dengan lembaga aneh...



LEMBAGA ANEH BERTENGGEK DI BERANDA RUMAH

Aku selalunya masuk kerja awal pagi dan pulang pada lewat malam.Ini kerana aku tiada aktiviti menarik untukku lakukan jika aku sampai.Aku hanya akan terperap di dalam bilik dan mula membaca buku.Ntah buku apa-apa pun takper asalkan ada membaca.Kadang-kala sampai beratus dan tak terkira aku membca buku atau komik yang sama hingga aku dah boleh hafal dialog,mukasurat juga perenggan ke berapa.Hobi aku yang suka membaca ini wujud sedari aku kecil.Aku suka sangat membaca apa sahaja,signboard kalau aku ditepi jalan,newpaper(baca tajuk aje) kalau di kedai rncit juga dalam tandas.Ada sahaja mata aku nih nak melihat.Tetapi aku tak suka untuk membeli sebab aku takut aku membazir dan menyepahkan bilik aku yang sedia ada bersepah dengan kertas atau katalog yang ku kutip dalam peti pos box aku daripada katalog giant,tesco,mydin dan macam-macam lagilah...



jika aku terlalu letih aku hanya akan tidur selama yang boleh sebab aku nih susah nak lelapkan mata dan jikalau dapat terlelap,amat susah nak bangun ( kira balas dendamlah sebab payah sangat nak lenakan diri).Bila aku dah bangun atau terbangun....mesti terjaga dalam pukul 1.00 atau 2.00 pagi..dan bila mata dah terbukak amatlah payah sangat nak pejam....Aku melangkah ke malas ke dapur...perut rasa lapar dan tekak rasa haus..semestinya aku takkan boleh tidur kembali dengan keadaan begini...maka aku pun pergi jugaklah.Aku pun mencari maggie yang ku khas waktu-waktu sesak untuk aku makan...haa...macam time nilah..tengah malam...Aku menghidupkan api dan mula memasak...Aku terasa ada orang sedang melintas di belakang aku tapi bila akumenoleh..tiada apa-apa.Aku meninjau lorong antara bilik...mana tahu ada rakanku yang balik tetapi tiada pula pintu berbunyi tanda ada orang masuk..Aku terasa seram...aku mengerling jam yang tergantung...




Hati aku jadi gundah gulana dan tidak tenteram.Aku terasa ingin tahu sesangat kerana amat amat yakin ada orang lalu di belakang aku....aku masak maggie cepat-cepat dengan hati yang masih belum reda dari gundah.Aku buka semua lampu rumah agar terang.Aku naik risau dan tertanya dimanakah rakan yang lain.Diaorang ni kalau dah keluar tak reti nak balik.Kalau dikira bayar sewa bilik RM184 tapi duduknya hanya malam...tengah malam atau pun seminggu 3 atau 4 kali aje dan yang selebihnya asyiklah menghilangkan diri.


Oh....aku tak ambik port ye diorang nak buat aper...lantak diorang la...


Aku buka tv...colour skrinnya wana biru penuh..( dah abis siaran la....)nak pasang astro??membazir aje sebab aku pun jarang kat rumah asyik kerja je..bulan-bulan kena bayar...Aku bukak lah CD yang ada di rak.Aduhai....kawan rumah aku nih pulak hanya ada cerita hantu..seram..hantu..seram..ngeri..bunuh...tikam....psycho tol la...Nak taknak aku terpaksa bukak satu cerita yang aku ingat tak berapa seram la agaknya.tajuknya "SIX SENSE" lakonan bruce wilis.Cover depan CD hanya ader gambar budak dan bruce Wilis aje..macam best aje deria keenam nih...okaylah dan aku tontonlah seorang diri di ruang tamu.Aku menghampiri sliding pintu dan membukanya agar udara dari luat masuk.Aku terasa aman sedikit kerana aku terdengar orang sedang berbual kosong dibawah dan sesekali kereta,motor berderum melintas antara parking atau mencari parking...jadi kuranglah rasa sunyi sedikit dengan lampu di tempat parking yang terang menyinari di bawah blok sebelah dengan ku melihat deretan motor tersusun dan berkunci......


Aku kembali ke depan tv dan mula menonton CD itu.Pada mulanya aku terasa biase-biase sahaja.Selepas beberapa ketika barulah aku realize jalan ceritanya....Tiba-tiba pintu rumahku diketuk..Terperanjat dan pucat aku kerana terkejut.Ketukan pintu masih lagi berbunyi...Aku teragak-agak.Selepas itu tiba-tiba pintu rumah aku terbuka...dan seseorang menerpa masuk ke rumah..

Rupanya kawan aku balik....buat terkezut aje...

Aku tak menghiraukan dia.Dia tersenyum macam kambing terus masuk ke bilik dan menutup pintu.AKu menyambung melihat tv...Bila ada sampai part-part yang seram itu..bulu romaku juga meremang...penghayatannya bagus dan hingga kini aku masih menyukai filem ini.Semasa menonton itu aku tersentak seketika tatkala aku mendengar bunyi anjing melolong di bawah rumah.Semakin lama semakin menyeramkan pulak lolongan anjing itu kerana ianya berterusan dan panjang sangat.Aku yang mendengarnya jadi kecut jugak.Anjing yang menyalak tidak berhenti seakan takutkan sesuatu....mataku masih segar dan masih menonton filem itu sehinggalah aku disajikan apabila budak itu memberitahu rahsianya kepada Bruce Wilis..Aku hanya mampu melihat separuh aje dari filem itu kerana aku merngigil ketakutan disaat aku melihat kelibat lembaga hitam bertenggek di beranda rumahku...

Aku masih terpaku dan terasa tak dapat bergerak.Sesungguhnya hanya Allah sahaja yangtahu betapa Hati,jantung mataku ini bagaikan mahu jatuh semuanya kerana takut.Kelibat lembaga yang besar dan hitam itu menghilang dengan pantas dan seakan melompat ke bawah..Aku masih terkaku dan peluh mengalir dan jantung berdegup dengan kencangnya.Apabila aku seakan tersedar..aku sapu bantal aku dan terus menutup suiz tv dan berlari sepantas kilat dan menerpa ke bilik dan menutup mukaku dengan bantal....aku menahan nafas..Adakah aku lihat itu benar atau aku yang hanya bermimpi...aku terasa seram dan bulu roma masih tidak mahu turun.Aku membaca bermacam-macam ayat suci untuk meredakan jiwaku yang berkecamuk.Akumasih terbayang-bayang saat aku melihat...aku jadi terlalu takut....dalam masa yang sama bila aku menutup mataku serapat-rapatnya..aku bagaikan terdengar bunyi geseran di dinding bilik.Seakan ada sesuatu yang kasar seperti ranting kayu ditarik secara perlahan meyusuri dinding.Aku baca ayat suci tetapi tunggang langgang.Bunyi geseran semakin perlahan dan menjauh.....

Aku masih menutupkan mata tetapi dengan secara tidak sengaja juga mataku terbuk.mungkin perasaan ingin tahu yang meluap-luap menjadikan aku ingin melihat.Aku jadi takut kembali dan mengigil.Bulu romaku meremang.Aku mengesotkan diri serapatnya ke tepi dinding agar tidak sesuatu pun boleh mendekatiku.....

Read More...

HUJAH MENGENAI MATA KETIGA

HUJAH MENGENAI MATA KETIGA

Mata Ketiga

Mata ketiga merupakan mata spiritual yang terletak diantara 2 alis, bentuknya seperti mata fisik yang terbalik, memanjang dari atas ke bawah. Mata ketiga memiliki inti yang letaknya di kelenjar pineal.


Fungsi Mata Ketiga ialah :
Melihat energi
Melihat alam halus/dimensi yang lebih tinggi
Melihat tembus pandang


1. Melihat energi

Dengan menggunakan mata ketiga, kita dapat melihat energi, melihat bentuknya dan warnanya seperti melihat aura, cakra dan melihat energi Q-RAK itu sendiri. Bahkan kemampuan mata ketiga dapat digunakan untuk melihat atom dan elektron tanpa perlu bantuan mikroskop. Keuntungan dari kemampuan melihat energi ialah kita bisa melihat kondisi aura dan tubuh kita apakah dalam kondisi bersih atau kotor, serta kita dapat dengan mudah mempelajari sifat-sifat dari energi.

2. Melihat alam halus/dimensi lebih tinggi

Dengan menggunakan mata ketiga, kita dapat mengakses dan melihat alam halus/dimensi yang lebih tinggi. Dapat melihat alam mahkluk halus dan lain sebagainya.

3. Melihat tembus pandang

Kemampuan mata ketiga dapat digunakan untuk melihat tembus pandang seperti misalnya meniatkan melihat tulang jari-jari tangan maka akan terlihat jari-jari tangan seperti pada foto rontgent, juga dapat digunakan melihat organ-organ tubuh lainnya.Setelah terbuka mata ketiga mulai mengalami pertumbuhan hingga mencapai sempurna. Kecepatan pertumbuhan itu sendiri pada masing-masing orang tidaklah sama. Banyak faktor yang mempengaruhinya. Faktor-faktor yang mempengaruhi pertumbuhan mata ketiga ialah:

- Tingkat kebersihan mata ketiga
- Kundalini
- Kemahiran menggunakan mata ketiga

DIMANA LETAKNYA MATA KETIGA INI???

1. Mata ketiga

Letaknya ditengah-tengah dahi. Pada kondisi tertutup, secara waskita mata ketiga tidak akan kelihatan sama sekali, baru setelah terbuka mata ketiga baru terlihat seperti mata fisik yang terbaik memanjang secara vertikal.

2. Inti mata ketiga

Letak inti mata ketiga persis ditengah-tengah kepala, atau persisnya adalah kelenjar pineal. Fungsi inti mata ketiga adalah untuk memperkuat kemampuan mata ketiga dan sebagai pusat fokus dan konsentrasi dari mata ketiga.


3. Saluran mata ketiga
Saluran mata ketiga memiliki fungsi menghubungkan mata ketiga dengan inti mata ketiga dan dasar otak. Saluran mata ketiga melintang dari tengah dahi (mata ketiga) menuju belakang kepala (dasar otak) melewati kelenjar pineal (inti mata ketiga).

4. Dasar Otak
Dasar otak terletak di kepala bagian belakang, memiliki fungsi sebagai pusat kesadaran.

5. Intisari energi mata ketiga
Letaknya di dalam saluran mata ketiga. Memiliki fungsi sebagai energi untuk melihat, jika dalam tabung televisi atau monitor komputer merupakan kumpulan serbuk halus yang memendarkan banyak warna-warni cahaya sehingga menimbulkan gambar pada layar monitor komputer atau televisi. Jika intisari energi mata ketiga sedikit maka mata ketiga tidak dapat berfungsi.


6. Selaput belakang mata ketiga

Terletak dibagian paling belakang saluran mata ketiga, selaput ini memisahkan saluran mata ketiga dengan layar mata ketiga, saat selaput mata ketiga telah terbuka, gambar pada layar mata ketiga dapat terproyeksi dengan baik.

7. Layar mata ketiga.
.

Letaknya dibelakang kepala, berada di luar dari saluran mata ketiga. Fungsinya ialah untuk memproyeksikan gambar dari mata ketiga

8. Saluran penghubung mata ketiga dan dasar otak

Saluran ini melintang dari inti mata ketiga hingga dasar otak. Memiliki fungsi menghubungkan mata ketiga dengan dasar otak.


Cara membuka mata ketiga:


Cara 1.

Dengan latihan melakukan meditasi pada mata ketiga yaitu,
Duduk meditasi , mata tertutu, santai. Niatkan untuk melihat dari belakang kepala fokus ke titik antara 2 alis. Tetap berada dalam kondisi diatas hingga 20 menit. Dengan latihan rutin minimal 1 hari 1 kali, maka mata ketiga akan terbuka dengan sendirinya.

Cara 2.

Cara ini menggunakan metode Q-RAK untuk attunement mata ketiga. Metode Q-RAK untuk membuka mata ketiga merupakan metode kultivasi pada mata ketiga. Pembukaan mata ketiga dilakan melalui inisiasi. Hasil dari inisiasi ialah tumbuhnya tubuh jiwa abadi mata ketiga berupa tubuh emas.
Pada proses inisiasi mata ketiga sebaiknya seseorang berada dalam kondisi mata tertutup dan santai sangat dalam agar hasil inisiasi mencapai hasil maksimal. Saat diri stress, membuka mata ketiga menjadi sangat sulit bahkan dengan energi yang sangat besar sekalipun. Untuk itu sangat dibutuhkan kerjasama penerima inisiasi agar inisiasi dapat berhasil maksimal. Dan sebaiknya saat inisiasi, penerima tidak melakukan aktivitas apa pun termasuk mendengarkan musik atau melakukan visualisasi karena akan mengganggu proses inisiasi. Saat inisiasi yang perlu dilakukan hanyalah santai dan pasrah terhadap apa pun yang terjadi.

Faktor yang menghambat terbuka dan berfungsinya mata ketiga :
1. Hambatan mental
2. Trauma
3. Aura keinginan yang terlalu kuat melihat dengan menggunakan mata ketiga
4. Energi kotor
5. Gangguan makhluk Jin
6. Kurang terlatih

KEMAMPUAN MANUSIA...

Indigo di bumi diyakini sejak manusia pertama muncul – ini berarti semua manusia keturunan orang Indigo. Di masa awal kehidupan pra sejarah manusia hanya mengandalkan kemampuan yang ada pada dirinya untuk menghadapi kekerasan alam. Karena ilmu pengetahuan dan teknologi belum berkembang pesat seperti sekarang, satu-satunya cara mempertahankan diri untuk menjaga kelangsungan hidup di bumi adalah dengan menggunakan secara optimal semua anggota tubuh yang ada.

Bagian terlemah dari tubuh manusia tapi memiliki kekuatan pengendalian terbesar adalah otak. Organ lembek yang harus dilindungi tulang tengkorak keras ini merupakan pusat perintah, kendali, dan pengatur keseluruhan organ tubuh dan triliyunan sel lainnya (sekitar 100 triliyun sel yang membentuk tubuh manusia).

Ketiadaan peralatan pada masa itu memaksa manusia berpikir menggunakan otaknya untuk menembus rintangan alam. Selain menciptakan peralatan sangat sederhana seperti batu pemantik api, senjata dari batu, perangkap binatang, pakaian dari kulit binatang buruan yang berbulu, dan lain sebagainya, manusia juga mengembangkan kemampuan organ tubuh terutama panca indranya.

Kekuatan daya sensor panca indra meningkat karena secara alami dibutuhkan, misalnya mata untuk melihat binatang buruan yang berada di tempat jauh, telinga untuk mendengarkan suara binatang buas yang berbahaya pada malam hari, penciuman untuk mengendus bau air di tengah padang pasir dan lain-lain. Peningkatan kekuatan daya sensor panca indra ini berlangsung terus-menerus karena sering dipergunakan, dan apabila sampai pada suatu kondisi puncak tertentu kemampuannya bisa sangat mencengangkan.

Mengindera dengan otak

Proses pengindraan dengan alat indrawi adalah kegiatan sensor informasi dengan menggunakan alat bantu. Tingkat kekuatan alat bantu, seperti mata, telinga, hidung, lidah dan kulit – yang sering disebut panca indra – sangat menentukan hasil pengindraan yang dicapai. Alat indra yang lemah atau rusak tidak bisa menghasilkan proses pengindraan yang baik. Begitu juga tingkat kemampuan sistem syaraf pusat dengan ujung-ujung syarafnya ikut menentukan proses penghantaran sinyal-sinyal listrik statis dari alat indra ke otak.

Pada orang indigo fungsi alat bantu panca indra dikurangi dan sebagai gantinya digunakan pengindraan langsung oleh otak dengan tugas sensor dibantu oleh ujung-ujung syaraf di tepi otak bagian luar. Ujung-ujung syaraf otak ini menangkap secara langsung pancaran gelombang yang mendatanginya dan mengirimkannya menjadi sinyal-sinyal listrik untuk diolah di otak.

Gelombang otak

Dalam melakukan kegiatannya otak menggunakan energi dari tubuh yang kemudian diubah menjadi energi listrik. Tegangan listrik yang dibutuhkan oleh otak untuk bekerja hanya 1/10 volt. Dengan sinyal-sinyal listrik inilah otak bekerja menerima, mengolah dan menyampaikan informasi. Semua kegiatan otak ini berlangsung di sel-sel yang jumlahnya 1 triliyun, 100 milyar sel aktif dan 900 milyar sel-sel penghubung.

Dalam melakukan kegiatannya otak memancarkan gelombang yang disebut gelombang otak. Gelombang otak ini dibedakan menurut frekuensinya, yaitu Gamma (berfrekuensi 16-100 Hz), Beta (12-19 Hz), Alpa (8-12 Hz), Theta (4-8 Hz), Delta (0,5-4 Hz) dan yang terakhir ditemukan oleh Dr. Jeffrey D. Thompson, D.C., B.F.A . ,dari Neuroacoustic research, bahwa masih ada gelombang otak dengan frekuensi dibawah delta, atau dibawah 0.5 hz, yakni gelombang Epsilon. Semua gelombang tadi merambat di udara dengan kecepatan cahaya sebesar 299.792,46 kilometer per detik.

Gelombang otak inilah yang ditangkap oleh sensor di otak orang Indigo sebagai pembawa informasi dan dipancarkan kembali sebagai bentuk penyampaian informasi atau perintah. Gelombang otak berfrekuensi sangat rendah, sehingga mudah dipantulkan oleh penghalang, seperti partikel debu dan akan tersebar sehingga mudah dikumpulkan. Kebanyakan otak orang Indigo bekerja di gelombang dengan frekuensi sangat rendah (Alpha ke bawah).

Kemampuan yang tidak umum dan aneh berikut ini sering dihubung-hubungkan dengan mistik. Padahal kemampuan ini murni kelebihan daya kerja otak dari manusia secara umum, hingga mampu terhubung dengan dimensi yang lebih tinggi.

1. Telepati

Telepati adalah kemampuan membaca pikiran dan perasaan manusia atau makhluk lain sering dihubungkan dengan cakra mata ketiga – cakra adalah semacam lubang hitam (black hole) pada jiwa kita – yang posisinya terletak di depan kepala (dahi). Enam kemampuan setelah ini juga mengandalkan kekuatan cakra ketiga.

Mata ketiga tersebut pada tubuh kita terletak di otak bagian depan. Secara fisik berupa ujung-ujung syaraf di kulit luar otak yang berperan sebagai sensor gelombang yang datang.

Setiap kali orang berpikir dan beremosi maka otak akan memancarkan gelombangnya. Gelombang berfrekuensi rendah ini merembet dan memantul ke sana kemari dengan kecepatan cahaya kemudian diindra oleh sensor di otak orang indigo dan diolah di otak untuk diubah menjadi sebuah gambaran.

Kemampuan membaca pikiran dan perasaan – menangkap gelombang – dimiliki hampir semua orang Indigo, termasuk juga anak-anak Indigo yang masih bayi. Sedangkan kemampuan berkomunikasi jarak jauh – mengirim gelombang – hanya dimiliki oleh orang Indigo tertentu saja.

2. Klervoyans

Kemampuan untuk melihat kejadian yang sedang berlangsung di tempat lain. Sama seperti pikiran dan perasaan yang memancarkan gelombang, setiap peristiwa di alam juga memancarkan gelombang. Gelombang tersebut dipancarkan oleh setiap makhluk yang terlibat dalam peristiwa itu, bahkan benda mati sekalipun memancarkan gelombang dari gerak elektron pada atom dan getaran molekulnya. Kemampuan ini meliputi juga kemampuan melihat benda-benda yang tersembunyi atau berada di suatu tempat yang tertutup.

3. Prekognision

Hal ini berhubungan dengan kemampuan memprediksi dan membuat peristiwa yang akan terjadi. Memprediksi peristiwa artinya menggambarkan sebuah kejadian yang akan terjadi sedangkan membuat peristiwa maksudnya menetapkan kejadian yang akan terjadi di masa depan. Kemampuan untuk menetapkan suatu peristiwa di masa depan termasuk kemampuan sulit yang jarang dimiliki oleh orang Indigo secara umum.

Prediksi diperoleh dengan 2 cara, yakni dengan melihat langsung kejadian yang sedang berlangsung di masa depan atau membaca dan menyimpulkan data-data yang ada di masa sekarang dan menyimpulkan sebuah kemungkinan terbesar yang akan terjadi di masa depan.

Cara pertama dilakukan dengan jalan mengembara di dimensi waktu. Rahasianya terletak pada keanehan sifat dimensi waktu. Dimensi waktu tidak berbentuk linier seperti dimensi ruang, tapi berbentukl spiral dengan arah putaran ke dalam dimensi ruang. Anda bayangkan tangga berputar berbentuk spiral di dalam sebuah gedung.

Karena arah putaran spiral dimensi waktu mengarah ke dalam dimensi ruang, maka pancaran gelombang yang dipancarkan sebuah peristiwa di masa lalu atau masa depan bukan berasal dari luar tubuh tapi dari dalam tubuh. Meskipun datangnya gelombang dari dalam tubuh diperlukan usaha lebih keras menangkap gelombang ini karena sifat dimensi waktu yang bisa melebar dan menyempit tak terbatas (tidak berhingga). Inilah yang disebut mengembara di dimensi waktu.

Namun di dalam dimensi waktu terdapat sebuah jalan pintas, yakni adanya dawai kosmik yang terletak memotong spiral waktu. Anda bayangkan sebuah lift yang memotong tegak lurus arah putaran tangga spiral tadi. Perjalanan dengan menggunakan lift pasti lebih cepat dibandingkan dengan menuruni tanggal berjalan berputar.

Pada prakteknya mengembara di dimensi waktu bagi seorang Indigo cukup dengan konsentrasi dan membayangkan suatu waktu (Tahun, bulan, tanggal, atau jam) tertentu – gambarannya bisa berupa kalender dan sebuah jam, dan melihat apa yang terjadi pada saat itu. Akan lebih mudah kalau ada orang / saksi yang diketahui terlibat pada peristiwa itu.

4. Retrokognision

Berhubungan dengan kemampuan melihat dan membuat peristiwa di masa lampau. Yang dimaksud dengan kemampuan membuat peristiwa adalah menetapkan suatu kejadian di masa lampau dan itu berpengaruh kepada masa sekarang. Hal ini juga berhubungan dengan spiral dimensi waktu. Kemampuan ini sangat jarang dimiliki oleh orang Indigo karena jarang dipergunakan.

Yang umum dilakukan oleh orang Indigo adalah melihat kejadian di masa lalu untuk menjelaskan suatu keadaan yang ada di masa sekarang. Biasanya yang dicari adalah sebab-sebab suatu kejadian, siapakah orang-orang yang terlibat dan bagaimana proses terjadinya.

5. Mediumship

Orang Indigo mempunyai kemampuan untuk menggunakan ruhnya dan ruh orang atau makhluk lain sebagai medium. Orang Indigo mampu berkomunikasi dengan ruh untuk menggali informasi.

Ruh adalah gumpalan energi hidup yang berstruktur (badan, kepala dan anggota badan ruh). Ruh menyimpan kenangan seperti halnya tubuh manusia dengan otaknya. Kenangan yang direkam oleh ruh berasal dari pengetahuan dasar yang bersifat idealis (berasal dari Sang Sumber) dan sudah ada sebelumnya serta pengalaman yang bersifat realistis hasil perjalanan selama hidup bersama tubuh.

Melihat makhluk dan berkomunikasi dengan makhluk lain yang tidak terlihat tapi berada di dimensi kita termasuk dalam kemampuan ini.

6. Psikometri

Bermakna kemampuan menggali informasi dan berkomunikasi dengani objek apa pun. Hal ini dimungkinkan karena setiap benda terdiri dari susunan atom yang membentuk molekul. Molekul pada benda padat, gas atau cair bergetar dan getarannya menghasilkan gelombang. Molekul dan atom itu juga dapat menyimpan rekaman suatu peristiwa. Rekaman ini bisa digali dan dibaca.

7. Sugesti hipnosis

Orang Indigo yang tidak belajar hipnosis bisa menghipnosis dengan kemampuan telepatinya. Walaupun proses sugestinya berjalan lamban namun bersifat permanen dan bisa diwariskan. Contoh adalah hasil sugesti hipnosis yang dilakukan orang-orang Indigo seperti para Rasul, Nabi, wali dan orang suci lainnya. Pengaruh mereka masih terus berbekas hingga sekarang.

8. Analitik

Kecerdasan (IQ) orang Indigo rata-rata di atas 120. Kelebihan dari orang biasa adalah kemampuan analisa data secara cepat, luas dan kontinyu. Data-data yang tersebar dan acak akan dikumpulkan dan saling dihubungkan dengan cepat. Sebuah kesimpulan atau jawaban atas sebuah pertanyaan atau permasalahan bisa diperoleh oleh seorang Indigo hanya dalam waktu beberapa detik, terutama yang berhubungan dengan analisa kejadian alam. Kemungkinan ini berhubungan dengan kapasitas dan kemampuan proses di otak yang lebih besar dari orang umum.

9. Telekinetik

Telekinetik artinya menggerakkan benda dari jarak jauh. Pada umumnya berhubungan kuat dengan kemampuan telepati seperti sugesti hipnosis. Merubah perilaku orang lain dengan mengubah susunan genetik pada spiral DNA dan menggerakkan sel, kelenjar atau organ tubuh dalam sistem metabolisme tubuh. Kemampuan untuk menggerakkan benda dengan massa besar tidak umum dimiliki oleh orang-orang Indigo.

10.Komunikasi dengan Tuhan

Kemampuan ini berhubungan dengan cakra mahkota pada bagian atas kepala yang merupakan pintu komunikasi antara manusia dengan Tuhan. Cakra ini pada orang Indigo berwarna ungu yang sangat kuat terutama pada saat terjadi koneksi dengan Sang Sumber. Hubungan dengan makhluk-makhluk suci seperti malaikat dan dimensi lain yang lebih tinggi, juga terjadi di cakra ini.

kemampuan tidak umum ini tidak semuanya dimiliki oleh semua orang Indigo. Namun apabila terus dilatih semua kemampuan akan bisa dimiliki karena pada dasarnya hal itu sudah ada pada setiap Indigo. Untuk orang yang bukan Indigo kemampuan ini juga bisa diperoleh dengan latihan keras dan disiplin, namun seringkali hambatannya juga sangat besar.

Kemampuan-kemampuan tersebut tidak lantas membuat orang Indigo berbuat semaunya dan melakukan kejahatan terhadap makhluk lain.

Ingatlah ungkapan berikut ini :

'' Kekuatan yang lebih menuntut tanggung jawab yang lebih pula.. ''

Read More...

PENGERTIAN MAKHLUK HALUS

MAKHLUK HALUS MENGIKUT ALQURAN DAN SUNNAH

Yang dimaksudkan dengan makhluk-makhluk halus itu ialah makhluk-makhluk yang dicipta oleh Allah s.w.t. tanpa berjisim yang pada kebiasaannya tidak dapat dilihat oleh mata atau dirasa dengan tangan. Mereka hidup di alamnya atau alam ghaib.Makhluk-makhluk ini ada asal kejadiannya daripada cahaya, iaitu malaikat, yang sentiasa taat kepada perintah Allah, dan ada yang asal kejadiannya daripada api iaitu yang terdiri daripada jin, iblis, syaitan dan sebagainya.Beriman atau mempercayai tentang adanya makhluk makhluk halus dan hal-hal yang ghaib seperti ini adalah di antara ciri-ciri mukmin yang bertakwa kepada Allah s.w.t.

Di antara hikmat diciptakan makhluk-makhluk halus ialah:

i. Untuk memperkuat iman seseorang kepada Allah s.w.t., menyakinkan tentang kebesaran dan keagungan llahi. Di samping kejadian manusia yang dapat dilihat dengan mata kasar, Allah s.w.t. berkuasa mencipta makhluk-makhluk halus yang asal kejadiannya serta hakikat hidupnya
begitu berbeza dengan manusia. Semua ini merupakan tanda-tanda keagungan Allah s.w.t.

ii. Agar manusia sentiasa berwaspada terhadap musuh-musuh yang tidak nampak, yang sentiasa berazam dan berusaha untuk menyesatkan manusia.

iii. Untuk menguji iman manusia, setakat mana manusia dapat menggunakan akal fikiran dan anggota tubuh badan dengan bijaksana dan tidak terpesona dengan tipu helah pujukan syaitan.

iv. Hanya dengan adanya dugaan, kekuatan iman seseorang itu akan
diketahui.

v. Di samping kewujudan makhluk-makhluk halus yang jahat, seseorang yang beriman akan terus merasa yakin tentang adanya pertolongan Allah. Allah s.w.t. mengadakan para malaikat yang sentiasa meminta rahmat dari Allah s.w.t. untuk manusia.

Masyarakat Melayu umumnya merujuk perkataan makhluk-makhluk halus itu kepada berbagai-bagai jenis syaitan, iblis,. jin dan lain-lain, tanpa merujuk kepada malaikat. Dalam artikel ini, perkataan makhluk halus dirujuk kepada makhluk-makhluk selain malaikat, kecuali pada bahagian-bahagian tertentu dengan penerangan khusus mengenainya. Dalam AI-Quran dinyatakan dengan jelas tentang adanya musuh manusia yang sentiasa menanti-nanti,menunggu mencari peluang untuk menyesatkan manusia, iaitu iblis, syaitan dan kuncu-kuncunya. Dalam peristiwa kejadian Adam, Allah s.w.t. telah memerintahkan iblis supaya sujud menghormati kejadian Allah s.w.t. iaitu Adam. Namun iblis enggan berbuat demikian kerana kesombongannya, yang merasakan bahawa dirinya lebih mulia daripada Adam (al-A'raf:11). Oleh sebab itu Allah s.w.t. telah melaknat iblis dan menghukumkannya kafir. Sujud di sini dinamakan Sujud Tahiyyat bukan sujud kebaktian. Sujud kebaktian hanya kepada Allah s.w.t. tidak kepada yang lain. Berlatar belakangkan peristiwa tersebut, iblis telah bersumpah di hadapan Allah s.w.t. yang ia akan menghalang manusia daripada beriman dan melakukan perintah-perintah Allah s.w.t. Iblis bersumpah akanmenggoda manusia dari setiap penjuru.Semua makhluk halus pada dasarnya tidak dapat dilihat oleh manusia disebabkan unsur asal kejadiannya berlainan daripada unsur kejadian manusia. Ini merupakan salah satu rahmat Allah s.w.t. kepada manusia. Andainya Allah s.w.t. memperlihatkan jasad jin dan syaitan, umumnya kekuatan manusia akan lemah melihatkan Makhluk halus yang dengan rupa bentuk makhluk yang terlalu berbeza dengan jasad manusia.

Seperti yang dijelaskan bahawa iblis telah bersumpah di hadapan Allah s.w.t. untuk menyesatkan manusia. Dalam keadaan demikian, kita seharusnya memahami bahawa manusia adalah pihak yang sentiasa bersifat defensif (bertahan), manakala makhluk-makhluk halus itu adalah merupakan pihak yang sentiasa bersifat ofensif (menyerang) yang ingin membinasakan manusia. Tidak ada pakatan yang dilakukan oleh manusia secara teratur dan terancang, sama ada bersendirian atau berkelompok yang bertujuan untuk membinasakan sebarang makhluk halus kecuali dalam keadaan tertentu, setelah manusia diganggu oleh makhluk-makhluk halus
tadi. Tindakan manusia seperti ini sebenarnya bukan bersifat ofensif. Mereka berbuat demikian semata-mata kerana mengharapkan kesembuhan akibat kejahatan makhluk-makhluk halus tadi...

Read More...

SETIAP MALAM ITU....

SETIAP MALAM ITU



Aku hampir sahaja ingin kembali ke rumah Pakcik M dan memintanya memberikan penjelasan mengenai perbualan pendek di penghujung ketika aku dan rakan-rakan ingin berangkat pulang...aku ingin sahaja menyuruh mereka berpatah balik untuk aku tetapi..huh..jangan haraplah...mesti diorang tak mahu punya..semuanya nampak aje brutal tapi penakut sebenarnya..(termasuk aku) ...

Sampai dirumah, rakan-rakan aku tadi semuanya mengambil selimut dan berbaring di ruang tamu kerana masih ketakutan melihat insiden di rumah Pakcik M.Kami masih bersembang pasal kejadian itu dan berharap Watie tidak membalas dendam dan cuma menghindarkan diri sahaja dan memerhatikan sekeliling jika ada yang berlainann dari biasa dilihat.Setelah tiada cerita nak dikongsi tambahan pula takut jugak perasaan masing-masing jika Amy kembali seperti tadi,baik jiklaau mereka semua tidur dan yang paling awal tidur adalah Amy.mungkin sebab dah puas menangis dan mengamuk..jadi penatlah tuh..yang lain juga sudah terlelap...kecuali aku....

Aku masih teringat kata-kata pakcik M.aku rasa samar-samar..siapakah yang mendampingi aku.Setahu aku keturunan aku takder yang "bela" atau "membela" ini.Aku menghela nafas..takde jawapan dan akhirnya aku terlelap juga walaupun dalam satu jam jugaklah aku terkelip-kelip memandang siling.....

Setiap malam aku susah sangat nak tidur.nak kata aku nih ade insomania takder pulak tanda-tanda begitu.Walaupun badan penat sangat seharian kerja tetapi bila letakkan kepalaku dibantal....mesti aku tak terus tidur.Dalam fikiran aku menerawang memikirkan segala yang berlaku siang tadi..semalam atau apa yang nak dibuat pada esok hari.....

Aku mengiring ke kanan dan memejamkan mataku.Aku hampir terlena apabila aku terasa ada lembaga bersidai di tirai katil...lembaga yang serba hitam itu terasa amat besar dan berbulu...yang cuba menghampiri aku..aku berpeluh dan cuba membaca ayatul kursi tetapi tunggang langgang..aku terasa lembaga hitam itu menarik kaki aku.Aku meronta-ronta dan dan cuba menjerit tetapi suaraku tidak sampai ke kerongkong aku.....sesak nafas aku dengan aura yang menyelubungi aku dan menjadikan aku terasa sekeliling aku gelap...Aku cuba melepaskan diri dan akhirnya berjaya..habis bajuku dibasahi peluh dingin.Anehnya kerana rakan aku semuanya bagaikan tidur mati....aku masih duduk di katil tidak berani untuk lena kembali..aku membuka lampu mejaku dan memerhatikan sekeliling..adakah halusinasi aku kerana aku terlalu penat atau memang ada lembaga hitam yang menganggu aku???

Dalam pukul 5 barulah aku terlelap...bangun pagi itu terasa sangat sengal otot-otot aku nih.Tak larat nak bangun pun ada.Mata ini bagaikan nak melekat dan tak mau buka...Aku terbangun apabila rakan aku menjerit kearahku dan menyuruhku mandi..Aduii...kacau aje la diorang nih...

Aku terasa malas dan kepalaku sakit.Aku mengambil cuti sakit pada hari itu.Selepas keluar dari klinik,mata aku melilau mencari kedai makan..kepala yang sakit tu bukannya boleh mengeyangkan perutku yang lapar nih..makin sakit lagi adalah.Baik aku perg cari teh terik untuk diminum...lagipun dapat M.C nih bukannya boleh merayau sesuka hati..sekali kawan bos...sedara bos atau bos sendiri nampak..naya aku...diorang nih kadang-kadang bukan percaya kita sakit pun melainkan kita tergolek , berlumuran darah atau senang cakap dah mati depan bijik mata dia...baru nak percaya...huh...

Aku mengambil keputusan balik rumah sambung tidur yang tak lena...Aku kwembali ke kereta aku..memulas kunci dan mula bergerak perlahan keluar dari parking..sambil menyusuri jalan yang lurus aku membelok menuju ke perpustakaan klang.Aku parking di belakang dan berjalan ke restoren mamak dahulu.Aku tiba-tiba teringin sangat nak masuk perpustakaan bangunan lama itu.....

Selepas makan...dengan langkah perlahan dan teragak-agak aku masuk..mencari tempat letak beg..aku terasa asing ( nampak sangat aku nih dah lama gile aku tak masuk perpustakaan).Aku menuju ke ruangan buku sains fiksyen..mengambil buku mengenai bintang dan angkasa lepas.Apabila aku bosan..aku pergi pula ke bahagian agama.Aku membelek satu persatu buku yang tersusun rapi dan kelihatan lama(kerana warna kulit dan bahagian dalam sudah kekuningan.. )


Read More...