xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' SERAM KELIWON: PATUNG YANG BERCAKAP....

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

BUAT DUIT DENGAN MUDAH DIRUMAH

Free Search Engine Submission

LAMAN POPULAR

PATUNG YANG BERCAKAP....


SIRI KEDUA : PATUNG YANG BERCAKAP
Bila kawan-kawan yang lain berada dalam satu rumah..riuh rendah suara mereka dengan gelak ketawa kerana ada sahaja perkara lucu yang diceritakan sepanjang pengalaman cuti semester masing-masing.Sudah hampir larut malam pun mereka masih lagi tidak mahu berhenti.Ada juga kawan-kawan lain yang dah terlentok di bantal..dah tak larat nak sambunglah tu..kemudian mereka mengambil keputusan untuk tidur...

Cuti masih berbaki 2 hari sebelum kelas bermula.Hostel mula dibanjiri oleh pelajar yang balik dari kampung.Terpancar kepuasan kerana dapat melepaskan rindu kepada keluarga.Tidak lupa ada yang datang bawak banyak barangan seperti buah-buahan dari kampung dan pelbagai jenis makanan bekalan dari keluarga untuk simpanan.Seronok dapat berkongsi makanan dengan mereka ini tetapi tetap juga jadi kedekut sedikit dengan menyorok makanan kegemaran untuk diri sendiri.Mana boleh semuanya lebur bagi diorang nih makan...makanan free nih cepat aje habis...jadi lebih baik ambil langkah berjimat cermat dahulu....

Televisyen telah menyiarkan lagu negaraku.Sudah takder cerita lagilah nak tengok jadi lebih baik berehat dan melelapkan mata..Pada malamnya..kawanku ini terjaga kerana nak pergi ke tandas.Dalam keadaan mamai-mamai itu kawanku terasa ada seseorang sedang berbual.Kawanku tidak menghiraukan suara itu kerana niatnya nak pergi tandas.Terasa malas sangat nak bangun...tapi kalau tak bangun alamatnya silap-silap 'ngompol' pulak atas katil...malulah..ahh...bangun jugak...
Mata pejam celik...pejam celik...menahan panahan lampu osram yang bercahaya kekuningan dan menyilaukan mata...
Urusan tandas sudah selesai..kemudian kawanku yang ku gelarkan Lin ini mengatur langkah ke katil.Masih lagi kedengaran suara orang sedang bercakap,Lin melihat suatu sudut terdapat susuk tubuh teman serumah,Ina sedang mengadap patung "TOM" sambil bersembang.Lin mengelengkan kepalanya sahaja kerana memang diketahui bahawa Ina memang selalu berborak dengan patungnya....dan Lin hanya membiarkan sahaja.....

Malam-malam seterusnya pun begitu dan setiap kalinya rakan yang lain juga terserempak dengan ina yang sedang berborak dengan TOM.waktu terserempak juga pada waktu mereka ingin ke tandas pada larut malam...Suatu hari Lin hendak pergi ke tandas pada malam yang lain tetapi terperanjat melihat ada lintasan bayangan hitam berlegar di ruang tamu.Cepat-cepat Lin masuk ke bilik dan menutup muka dengan selimut dan ketakutan..Lin terdengar langkah mundar-mandir dan hentakan kaki yang keras.Hati menjadi semakin kecut...Lin menahan nafas dan cuba membaca ayat-ayat suci tetapi berterabur dan ada yang terlupa.....hentakan kaki masih didengari...dan perlahan-lahan kemudian menghilang....


keesokan malamnya rakan yang lain pula megalami kejadian yang sama..masing-masing pun berasa takut...dan mengambil keputusan berkongsi katil untuk menenangkan fikiran...
tetapi dalam banyak-banyak rakan yang gelisah..Ina tidak peduli semua itu kerana Ina tidak pernah terserempak dengan kejadian aneh dalam hidupnya.Tanpa hiraukan mereka...dia terus dengan aktivitinya dan bergurau senda dengan TOM..patung kesayangannya.

Rakan yang lain pernah menyatakan bahawa mereka ternampak patung Ina itu bergerak dan kemudian seolah-olah bercakap dengan Ina.tetapi inikan zaman moden...dan mereka ingat mereka hanya berfantasi sehinggalah kelibat dan lintasan berlaku di dalam di dalam rumah....

Rakan-rakan lain semuanya takut untuk datang melawat rumah kami dan yang didalam rumah pun lagilah takut.Apapun rakan serumah semuanya perasan ada yang berubah di dalam rumah setiap kali mereka keluar menghadiri kelas.Patung TOM kepunyaan ina akan dijumpai dimerata dan di bilik orang lain.Puas Ina mencari patung kesayangannya.Kadang-kadang Ina masuk ke bilik Lin bertanyakan adakah mereka ternampak "TOM".Pada mulanya mereka berfikir bahawa Ina pelupa sampai tak ingat dimana dia mencampakkan patung yang disayang sangat-sangat itu...

Pada malamnya...semua orang dah masuk ke bilik dan menutup lampu dan memasang lampu kamar agar rumah tidak terlalu gelap...tiba-tiba terdengar suara bisikan yang menakutkan yang didengari oleh bilik Lin.Lin terpinga-pinga dan cuba menfokuskan dirinya.Adakah dia hanya berhalusinasi...Lin sedaya upaya cuba melelapkan mata tetapi tidak berjaya.Suara bisikan masih terdengar seram..Lin bingkas bangun dan cuba mengejutkan rakan sebelah katil.Rupanya rakan tadi juga mendengar bisikan yang sama........