xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' SERAM KELIWON: GANGGUAN

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

BUAT DUIT DENGAN MUDAH DIRUMAH

Free Search Engine Submission

LAMAN POPULAR

GANGGUAN

GANGGUAN...ATAU STRESS ???
Aku sering juga terdengar dari rakan-rakan mak mengenai masalah mistik yang dialami oleh mereka.Perkara-perkara yang sering dibangkitkan adalah mengenai perubahan tingkah laku yang luar biasa dan secara tiba-tiba atau melakukan sesuatu yang diluar kebiasaan dari pandangan mata.Aku juga terfikir adalah makcik-makcik dan juga jiran-jiran aku ini masih mempercayai perkara-perkara mistik ini kerana sudah menjadi asam garam apabila sesuatu yang misteri....juga menjadi berkait rapat dengan mistik...


Aku tidak mahu menghukum mereka.mungkin benar anak-anak mereka mengalami masalah batin disebabkan oleh gangguan ataupun kalau di zaman moden ini kita panggil sebagai "stress" dimana kerja dan tanggungjawab bertambah dan kena kejar sesuatu untuk berjaya supaya tidak ketinggalan.Zaman ini...semuanya perlukan duit..jadi kena bekerja keras untuk memenuhi tuntutan hidup..macam apa yang aku lakukan sekarang...kerja..kerja..kerja...


Aku mencari info mengenai bentuk gangguan yang boleh dilihat ,dirasa dan bagaimanakah bentuk dan tafsiran tentang gangguan terbabit.Aku tertarik tentang artikel mengenai cara gangguan yang ditulis.Aku juga pernah mengalaminya dan baru aku sedar bahawa aku mempunyai masalah bukan sahaja kerana penat selepas bekerja tetapi gangguan mistik yang boleh mempengaruhi rutin hidup aku..

Dibawah senarai arkitel yang ku ambil untuk tatapan semua...
renung-renungkan...

Malas melakukan rutin dan amalan harian seperti berkerja, belajar, solat, zikir, tilawah Quran dan sebagainya
• Gangguan ketika melakukan ibadah harian seperti lupa ayat-ayat Al Quran yang selalu dibaca dalam,doa yang dihafaz dan was-was.
• Kehilangan minat atau semangat secara tiba-tiba terhadap aktiviti harian termasuk seks.
• Mimpi buruk seperti mimpi ngeri, jatuh dari tempat tinggi atau mimpi bersetubuh.
• Kerap bermimpi haiwan seperti tikus,anjing hitam,kucing hitam,ular,kala jengking atau binatang berbisa.
• Berdebar-debar terutama menjelang malam.
• Gangguan semasa tidur seperti sukar tidur, terkejut berulang kali, lewat bangun, cemas, terasa ditindih hingga sukar bernafas dan bersuara.
• Sering mengantuk tidak mengira masa.
• Hilang selera makan dan berat badan.
• Suka menyendiri, kerap termenung, rasa gelisah, sedih dan kekosongan.
• Kerap migrain, pening kepala, selesema yang berpanjangan, gastrik atau sakit kronik tetapi tidak dapat di atasi dengan rawatan doktor.
• Letih luar biasa.
• Daya tumpuan merosot.
• Rasa sakit tetapi diSAHkan sihat oleh doktor.
• Rasa bersalah, hampa, kecewa, tidak berguna dan terasa ingin mati.
• Kesan lebam di tubuh seperti di peha, betis atau lengan.
• Cepat marah dan benci tanpa sebab dan secara tiba-tiba.
• Hilang kawalan diri pada waktu-waktu tertentu seperti pengsan, histeria atau tidak sedarkan diri.
• Terasa sesuatu bergerak-gerak dalam badan atau perut.
• Ternampak bayangan, lintasan atau sesuatu yang pelik.
• Terdengar suara, bisikan atau bunyi yang menakutkan.
• Terasa seperti diperhatikan atau diintai.
• Badan merasa tidak selesa seperti takut atau seram sejuk semasa dalam rumah.
• Melihat haiwan berbisa seperti lipan, kala jengking atau ular di dalam rumah.
• Kerap terhidu bau busuk seperti darah, kemenyan, bangkai dalam rumah. Kadangkala bau wangi atau pertukaran antara bau busuk dan wangi.
• Haiwan peliharaan seperti arnab, kucing dan ikan mati dengan kadar cepat atau akan sakit selalu.
• Anjing pula akan menyalak tidak tentu hala seperti gelisah atau ternampak sesuatu.

Jika anda terasa anda ada salah satu dengan perasaan yang digambarkan diatas...janganlah panik..rilek..tak semestinya ianya berpunca dengan kejadian mistik.Mungkin juga boleh disebabkan oleh stress.Stress yang berpanjang boleh membuatkan seseorang berhalusinasi,murung dan juga mendatangkan kesakitan ( hati sakit jadi badan pun jadi sakit gak..)tetapi jika anda dah juga pakar tapi tak sakit katanya..hah..yang tu boleh la gelabah sikit..Cuba tenangkan diri dan kenang-kenangkan apa yang pernah anda lakukan ( yang tak baik atau pernah sakitkan hati orang secara sengaja atau tak sengaja)..janganlah kabharkan kat orang dulu..orang tua kata muhasabah diri seketika...

Ada orang tanya padaku..bagaimana nak ingat benda-benda macam tuh..lagi-lagi kalau kejahatan kita buat kat orang....hahaha...yeke tak ingat atau saja-saja buat tak berapa ingat??

Jika hanya melangkaui ke 6 bulan sebelumnya sahaja.tak perlulah nak ingat sampai 20 tahun yang lalu..dah basi dah..kalau orang nak kenakan kita..nak santau kita..selalunya benda yang baru atau sedang berlaku yang berterusan..

Contohnya ada orang dengki di tempat kerja...hari-hari nampak muka dia dan dia nampak muka kita..ataupun individu tertentu yang baru dikenakan tindakan disiplin atas kesalahan sendiri tetapi mengaitkan kita atau orang sana..orang sini yang membuatkan dia dikanakan tindakan atau dibuang kerja.

Ada juga individu yang dengki kan kita secara diam..ni kes sangat-sangat bahaya..selalunya orang yang macam nih orag yang rapat sangat dengan kita dan boleh dianggap sahabat idup mati lah..tetapi dalam masa yang sama mengorek rahsia peribadi kita,..kelemahan kita dan seterusnya dalam tak sedar kita pun jatuh tanpa dapat dipastikan siapa dalang sebenarnya..