xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' SERAM KELIWON: BEKERJA DI MAKMAL - PART 1

BUAT DUIT DENGAN MUDAH DIRUMAH

Free Search Engine Submission

LAMAN POPULAR

BEKERJA DI MAKMAL - PART 1

assalamualaikum kepada pembaca blog aku.

dah terlalu lama aku tak update blog aku ni kan..mungkin korang fikir bagaimana keadaan aku sekarang.Macam biasa..melalui hari-hari yang berlalu dengan pelbagai misteri yang menimpa tetapi kini aku berfikiran matang dan positif.

tahun 2019 ni aku dah masuk umur 37..ya..masih sendiri..takde boyfriend yang bertandang.aku tak pandai nak mengayat agaknya..hahaha.
ataupun sebab aku ada "PENDAMPING..'''  

JENG..JENG..JENG...

Kisah aku kali ni rasanya kisah yang paling seram bagiku dan tersimpan rapi dalam kamus hidupku hingga kini.Percaya atau tidak,terpulang kepada korang semua nak menilai.Bagiku...aku amat terkesan dengan kisah kali ini dan inilah rantaian kisah misteri yang lain yang mencetus kepada klimaks dalam hidup aku sepanjang aku bernafas di bumi Allah swt ini.

KERJA DI MAKMAL - PART 1

aku pada tahun 2007 masih mencari-cari kerja yang sesuai dengan aku untuk menampung kehidupan dan pembiayaan kelas separuh masa yang ku ambil pada tahun terbabit.aku mengambil jurusan IT di cosmpoint dotdotdot..( maaf aku taknk bagitau korang ).. diploma disana.

Aku mencari kerja merata-rata tetapi aku hanya dapat bertahan sekejap kerana aku tidak dapat fit dengan jadual kelas aku.

Sampai satu malam aku bermimpi yang aku telah pergi ke sebuah kilang di kawasan kapar,yang pernah aku kerja sekejap iaitu selama dua minggu sahaja selepas mcdonals jalan taiping tutup..sebagai operator pengeluaran disana.aku berhenti kerja disana secara baik ( hantar surat perletakan jawatan )  kerana aku tiada kenderaan semasa itu ( tahun 2000)

Aku bermimpi seperti kilang tu ada advertise jawatan kosong dan memerlukan pekerja.Aku mengambil masa kira-kira 3 hari memikirkan kenapa tiba-tiba aku bermimpi tentang kilang terbabit.Aaahh...mungkin Allah nak tolong aku yang memerlukan pekerjaan sesangat semasa itu.
Dan aku decide untuk pergi meninjau kesana..mana lah tahu ada rezeki buatku disana.